Airams kvalitetspolicy

Airams kvalitetspolicy

I vår kvalitetspolicy fastställer vi målen och principerna som hjälper oss att säkerställa hög kvalitet i våra verksamheter, produkter och tjänster. Våra kvalitetsåtgärder styrs av våra värderingar, etiska principer, gruppsstrategi och ISO 9001-standard. Vi följer lagar och förordningar som gäller för våra verksamheter och produkter. Vi säkerställer att våra verksamheter och produktion uppfyller inte bara lagkrav utan också de vi sätter för oss själva.

Vår vision är att Airam ska vara en ledande leverantör av belysningslösningar i Norden, genom att erbjuda en omfattande produktportfölj och överlägsna värdeskapande tjänster till våra utvalda partners. Detta sker genom nära och kundcentrerat samarbete för att stödja tillväxten. Vår mission är att göra bra belysning enkel för alla. I enlighet med vår strategi är tillförlitlighet, användarvänlighet och hög kvalitet avgörande faktorer som vi kontinuerligt strävar efter att säkerställa för att uppnå utmärkt kundnöjdhet. Vi förbinder oss till att kontinuerligt utveckla våra verksamheter och kvalitetssystem.

Två centrala mål har satts upp för Airams kvalitetsledning: att säkerställa att våra produkter uppfyller kundernas förväntningar och att vi hanterar kvaliteten på alla våra processer. Kvalitet bygger på förståelsen för kundens behov och inkluderar alla områden från produktutveckling och design till hantering av produktsortimentet, produkttestning och smidiga order- och leveransprocesser.

Kvalitet innebär också tydliga processer, instruktioner och vägledning, samt enkel och smidig samverkan med våra intressenter. En framgångsrik kvalitetsverksamhet märks genom utmärkt leveransprestanda, hantering av lager, andelen nya produkter av försäljningen, varumärkeskännedom och anseende, kundnöjdhet samt utvecklingen av Airams marknadsandel, försäljning och lönsamhet enligt våra planer.

Vår kvalitetspolicy gäller för hela Airam-koncernen och har godkänts av Airam Electrics verkställande direktör och ledningsgrupp. Genomförandet av kvalitetspolicyn övervakas årligen.