Usein kysytyt kysymykset

Usein kysytyt kysymykset

Tällä sivulla vastaamme kysymyksiin koskien Airamin tuotteita ja toimintaa.

Mistä Airamin tuotteita voi ostaa?

Airam-tuotteita myydään mm. tavarataloissa ja rautakaupoissa kautta maan. Tuotteiden saatavuuden osalta tiedustele tilannetta suoraan myymälästä. 

Jos rakennat tai remontoit omaa kotia ja haluat toteuttaa valaistuksen Airamin tuotteilla, juttele asiasta sähköurakoitsijasi kanssa.

Yritykset voivat ostaa tuotteita verkkokauppamme kautta.

Löytyykö Airamin varastosta jotakin tiettyä tuotetta?

Jos olet laskutusasiakkaamme, voit pyytää tunnuksia verkkokauppaan. Verkkokauppaan kirjautuneena näet suoraan tuotteiden varastosaldot ja hinnat.

Mikä hinta verkkosivuilla näkyy?

Tuotteen hinta näkyy verkkokaupassa vain kirjautuneille asiakkaille. Hinta on joko oma ulosmyyntihintamme tai jos meillä on yrityksesi kanssa hinnoista erillinen sopimus, silloin näet asiakaskohtaisen, sopimuksen mukaisen hinnan.

Miten saan tunnukset Airamin verkkokauppaan?

Luomme verkkokauppatunnuksia laskutusasiakkaillemme sekä sähkö- ja valaistusalan suunnittelijoille. Täytä rekisteröintilomake, niin käsittelemme pyyntösi mahdollisimman pian.

Mitä hyötyä verkkokauppaan rekisteröitymisessä on?

Verkkokauppaan kirjautumalla säästät aikaa. Voit mm. tilata tuotteita ilman odottelua silloin kun se itsellesi sopii ja näet tuotteiden saatavuuden helposti. Jos tilaat hyllyyn usein samoja tuoteita, voit tallentaa ostoskorisi tulevia tilauksia varten.

Rekisteröityneenä asiakkaana voit koostaa tuotekansioita, jättää tarjouspyyntöjä koostamistasi tuotekansioista sekä luoda tuotekortteja. 

Olen kirjautunut verkkokauppaan. Miksi en näe ostoskoria?

Jos sinulta on estetty ostamisen mahdollisuus, olet järjestelmässämme merkitty suunnittelijaksi. Suunnittelijat pääsevät kirjautuneena käyttämään verkkokaupan mainioita työkaluja, kuten luomaan projektikansioita, mutta ostosten tekeminen on estetty. Jos sinulla pitäisi olla mahdollisuus ostaa tuotteita, ota yhteys asiakaspalveluun.

Olen kuluttaja-asiakas ja haluan ostaa tuotteitanne. Miksi en pääse verkkokauppaan?

Vaikka tuotteemme lopulta päätyvätkin käyttöösi tai valaisemaan kotiasi, suoria asiakkaitamme ovat erilaiset jälleenmyyjät ja tukkuliikkeet. 

Emme myy tuotteitamme suoraan kuluttaja-asiakkaille. Poikkeuksena ovat ystävämyyntitapahtumamme sekä jotkin Keravan Kaupungin järjestämät tempaukset. Näissä tuotevalikoima on hyvin rajallinen.

Myös mahdollisissa reklamaatiotapauksissa, ota ensin yhteys suoraan siihen myymälään, josta ostit tuotteen.

Miten lataan tuotekortin tai tuoteryhmän tuotekortin (esitesivun)? Mitä eroa näillä on?

Tuotekortti on yksittäistä tuotetta koskeva tuotekortti, jonka voit ladata verkosta, ollessasi yksittäistä tuotetta koskevalla sivulla. Kortissa on yksittäistä tuotetta koskevaa teknistä tietoa sekä kuvia.

Tuoteperheen tuotekortti on kokonaista tuoteperhettä koskeva tuotekortti, jonka voit ladata verkosta, ollessasi tuoteperhettä koskevalla sivulla. Kortti on sisällöltään yleistävämpi ja sisältää yhteisesti koko tuoteperhettä koskevaa tietoa.

Tuotekortit latautuvat koneellesi .pdf-muodossa. Tuotekorttitiedostoihin voi halutessaan kirjoittaa vapaasti tekstiä, kuten projektin nimen ja positionumeron, kahteen erilliseen tekstikenttään.

Tarvitsen kuvia tuotteista. Mistä saan tunnukset Airamin mediapankkiin?

Mediapankkitunnuksia avataan jälleenmyyjille, kumppaneille ja lehdistölle. Mediapankista voi vapaasti ladata kuvia ja materaalia Airam-tuotteiden markkinointiin. 

Täytä rekisteröintilomake, niin saat tunnukset sähköpostiisi. Tunnuksia avataan arkisin klo 8-16 välillä. Lomakausina tunnusten avaamisessa voi olla viivettä.

Miten otan yhteyttä Airamiin?

Saat meihin yhteyden yhteydenottolomakeen kautta. Jokainen viesti luetaan ja käsitellään mahdollisimman nopeasti.

Myynnin suorat yhteystiedot löytyvät linkeistä PRO ja Retail.

Kuinka vastuullinen yritys Airam on?

Airam on sitoutunut tukemaan YK:n kestävän kehityksen tavoiteohjelmaa (Agenda 2030, Sustainable Development Goals SDGs). Se tähtää äärimmäisen köyhyyden poistamiseen sekä kestävään kehitykseen, jossa otetaan ympäristö, talous ja ihminen tasavertaisesti huomioon.

Voit lukea aiheesta laajemmin vastuullisuusartikkeleistamme sekä Code of Conduct -ohjeistostamme.

Miten Airamin tuotteet tai tuotepakkaukset kierrätetään?

Airam on viime vuosina tehnyt paljon töitä pakkausten kierrätettävyyden eteen. Pakkausmateriaalien ja -muovien käyttöä on vähennetty ja jos muovia on käytettävä, huolehdimme siitä, että se on kierrätettävää laatua.

Tuotteiden kierrätysohjeisiin on kiinnitetty huomiota. Kierrätysohjeet ovat tuotepakkauksessa. Ohje löytyy myös verkkosivuiltamme kunkin tuotteen ladattavista materiaaleista.